Nye hjemmesyede gardiner til køkkenet!

Lines forældre er ved at rydde deres loft, hvilket betyder, at vi har fået kasser med Lines gamle sager og masser af krea-ting (Mor-Tina ved jeg kan bruge det meste!)

Iblandt alle tingene var der blandt andet en symaskine! (YES!!!) Line har fået den engang i julegave, men jeg tvivler på, om hun nogensinde har haft den i brug.

Med en symaskine åbner der sig uendelige muligheder – hvad skal jeg sy? Hvor skal jeg gå i gang??

Et hurtigt kig rundt i lejligheden gjorde udslaget. Nu skal de grimme køkkenbordsgardiner f***** væk! De er brune, ulækre og fyldt med mad- og kaffepletter… Adr! (Og jeg aner ærlig talt ikke hvor mange årtier og lejere de har været igennem….)

foto 2-3

Så mig ud i byen for at shoppe stof! Mor-Tina havde foreslået, at købe voksdug, da det bare lige kan tørres af, hvis vi spilder på det.

foto 1-4

Se lige det fine stof jeg fandt! Endelig noget uden kæmpe mariehøns, guldglimmer eller store blomster. Line godkendte det, så jeg købte 1,8m af 159kr/m hos Det Gamle Apotek i Aarhus. Ikke det billigste, men helt klart det pæneste. Jeg syede dem i 90cm*95cm med en løbegang for oven til metalsnoren under bordet. Og med ca 10 cm søm i bunden for at give lidt fald. Ikke at faldet gav den store virkning, da “stoffet” jo er så stift. Jeg brugte siden her til inspiration (boligblog.com). Det er meget simpelt, men en uerfaren syerske som mig, havde stadig brug for en hjælpende hånd 🙂

foto 3-3

Det færdige resultat! De er blevet meget stive. Havde jeg brugt tekstil-voksdug, så havde de haft mere liv. Uanset hvad er det en kæmpe forbedring!!! (Og dejlig nemt som første sy-projekt)

foto 4

Vores køkken er nu blevet mindre baglokale og mere hjemmehygge 🙂

 

//Katrine

Skriv en kommentar